6 Ağustos 2012 Pazartesi

LEYLA

Haftasonu yoğun iftar davetleriyle geçti.İzmirdeki ve Ankaradaki kardeşimde geldiği için ailece güzel zaman geçirdikCuma akşamı Leyla isminde bahsettiğim kitabı bitirmiştim.Çok etkilendiğim bir kitap ve bu kitaptan etkilenip birkaç gece rüyamda esir kampına götürüldüm.Yaşananların gerçek olduğunu bilerek okuduğunuzda verdiği acı da bir o kadar etkili oluyor.Bu kadar da olmaz dedirten bir kitap.İki günde bitirdim
LEYLA BOSNALI BİR KIZIN YÜREĞİNİZİ BURKACAK VE TÜYLERİNİZİ ÜRPERTECEK GERÇEK HAYAT ÖYKÜSÜ 
ARKA KAPAK


Bosnalı Leyla büyük bir kâbusu atlatmıştı: Bosna’daki toplama kampında geçirdiği iki yılı. Binlerce kadının travma geçirmesine neden olan savaşın karanlık ve baskıcı yüzünü anlatan bir kadın... Onun isyankâr öyküsü ve acıyla dolu dokunaklı kaderi... 

“Bu kitabın kapağını açmadan önce, cehenneme açılan bir kapının eşiğinde olduğunuzu bilmelisiniz. İnsan denilen yaratığın bütün kötülüklerini sergiye çıkarttığı bir coğrafyaya, Balkanlara adım atacaksınız… Kadınların beden ve ruhlarının nasıl lime lime edildiğini okurken “insan uygarlığı” denilen barbarlıktan kaçıp, en vahşi hayvanların şefkatli uygarlığına sığınmak isteyeceksiniz.” -Sydsvenska Dagbladet. 

Bu kadar acı ve yürek burkucu bir kitap okumadım. Ağlayarak elimden bıraktığım kitaba her seferinde geri döndüm. Korkunç bir öyküydü. Bir zamanlar basın organlarında Yugoslavya’nın adıyla birlikte duyduğum ‘etnik temizlik’, ‘toplama kampı’, ‘toplu tecavüz’ gibi sözcüklerin ne anlattığını bu kitapla anladım. -Allt om Böcker 

Balkanlarda neler olup bittiğini anlatan sarsıcı bir kitap. Leyla kendisinin ve başka kadınların yaşadıkları cehennemi haykırıyor... Bu kitabı sonuna kadar okuyup bitirmeden duramıyorsunuz. -Svenska Dagbladet

Eğer yetkim olsa her okula insanlık dersi diye bir ders koyar ve bu kitabı herkesin okumasını zorunlu kılardım. -Dagens Nyheter 

10 yorum:

  1. Çok merak ettim kitabı, bulup okumalıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz üzücü etkileneceğiniz bir roman ama tavsiye ederim

      Sil
  2. bende okudum çoook etkilendim çoooooooook üzücü ayını zamanda

    YanıtlaSil
  3. canım bu kitabı alıp en kısa zamanda okuyucam..incir kuşları kitabına benzettim konusunu sen anlatınca..oda saray bosnadaki savaşı ve bir kızın yaşadığı tüm o korkunç olayları anlatıyordu..belki sende okumussundur canım biliyorsundur..bu güzel kitabı kaçırmıycam..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım be incir kuşlarını okumamıştım ama var bende onuda okumalıyım o zaman

      Sil
  4. Merak ettim kitabi, hemen almalıyım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine tavsiye ederim etkilenip üzülebilirsin ama gerçekte yaşanan olaylardan alıntı

      Sil
  5. Çok harika bir romandı gözyaşlarımı tutamayıp okudum her satırını.

    YanıtlaSil
  6. vay be değişik bi hayat olsa gerek bilmiyodum bakarım.
    :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...