11 Ocak 2012 Çarşamba


ANNE KARNINDAKİ BEBEKTEN ANNEYE MEKTUP (duygulanacaksınız)



canım anneciğim;
seni çok özledim.aylardır karnından
çıkmayı bekliyorum.öyle yalnız hissettiğim anlar oldu ki,seni
tekmeledim,benimle konuşmanı istedim,en azından sıcacık elini karnında
gezdir de beni sevdiğini hissedeyim istedim,şöyle bir geriye uzanıp
kitap okurken bir yandanda meyve yediğinde ara sıra okşamıyor musun
karnını,bayılıyorum.çırpın

ıyorum içinde biraz daha sev diye.dışarı çıkıpellerinin
arasında olmayı ne de çok istiyorum o anlarda.bazen sen babamla sarmaş
dolaş uyurken onun elleri de sarıyor beni,hoşuma gidiyor ama seninkiler
kadar değil.senin ellerin bambaşka anneciğim.seni en derin uykundan
uyandırıp bir bardak süt içmeni sağlamak için tekmelememe sebep olacak
kadar tatlı,yumuşacık ellerini özledim.

ya sen? benim yumuk yumuk minicik ellerimi özlemedinmi?
bir türlü açmadığım yumruğumu yavaşça açarak parmaklarımı tek tek
öpmeyi istemez misin?sütle dolu memeni bir yandan emerken,diğer yandan
küçücük elimle bastırsam...''bu meme,bu sütler benim,başka kedilere
asla vermem,''der gibisıkıca tutsam,istemez misin?

anneciğim, seni çok özledim.buradan duyuyorum,herkes senin gözlerinin
ne kadar güzel olduğunu söylüyor.kıskanıyorum. burası öyle karanlık
ki,ışığın ne demek olduğunu bir an önce öğrenmek istiyorum.ama dünyaya
ilk baktığımda ışıktan önce senin gözlerini görmek
isterim.söylediklerini ilk başlarda anlamayacağımı düşünüyorsun.ama ben
gözlerinin beni hep,her zaman ve her şeyden koruyacağını söylemesini
isterim.inan,anlarım.beni en çok sevenin sen olacağını,her an yanımda
ve destek olacağını,her an yanımda ve destek olacağını hissettiren en
güzel şey olan gözlerini özledim.

ya sen?sana ilk baktığımda içini eriteceğini ikimizinde bildiği
gözlerimi bir an önce görmek için sabırsızlanmıyor musun?uyuyup
uyandığımda önce seni arayacak olan,seni görmediğinde yaşarıp çeşme
gibi akacak olan gözlerimi merak etmiyor musun?her geçen gün gürleşecek
olan kirpiklerimin altından sana doğru''Bni dünyana getirdiğin
için,beslediğin ve hep yanımda olduğun kimselere bırakmadığın için
teşekkür ederim,'' diyen gözlerle sana baksam,istemez misin?

seni çok özledim,anneciğim bazen bana şarkılar söylüyorsun,sesin öyle
tatlı geliyorki buraya.yalnız olduğumu bile unutturuyorsun bazen.o
güzel sesinin bana,sadece bana söyleceği ninnileri duymayı iple
çekiyorum.bazı şarkıları bana özel hale getirerek
söyleyeceğin,duymaktan hoşlandığımı anladığında tekrar tekrar
söylemekten zevk alacağın günler bir an önce gelse...karnım
ağrıdığında,içim bulandığında,aşı olduğumda canım yanarken bana tüm
bunların geçeceğini söyleyen,inandıran ve rahatlatan sesini özledim.

ya sen? ilk kahkahamı duymak için oramı buramı gıdıkladığında çıkaracağım sesleri,aguları,çığlıkları özlemedinmi?biliyorum,altım kirli olduğunda,acıktığumda,gazım
canımı çok yaktığında karnım ağrırken çıkardığım sesler seni çok
üzecek,hatta ilk günler belki uyumana bile izin vermeyeceğim.ama sen
tüm bunların sana ilk kez anne diyeceğim güne kadar çoktan unutulacak
şeyler olduğunu biliyorsun.peki o gün geldiğinde söyleyeceğim ilk
''anne''yi özlemedinmi?

anneciğim,benimle ilgili
hayaller kuruyor musun?beni en güzel yataklarda yatırmak,en cici
giysileri giydirmek,en şeker oyuncakları almak gibi hayallerden
bahsetmiyorum.mesela,karnındaki resmimi çeken doktor gibi bir doktor ya da avukat,subay filan olmamı isteyip hayallere dalıyormusun?üniformalı,cüppeli
yada önlüklü bi resmimi,ultrason resmimin olduğu çerçevenin yanında bir
başka çerçeveye bakarak''işte bu benim oğlum'' deyip gururlanmayı filan
hayal ediyormusun?evlendiğimi,çoçuklarımın olduğunu...

hayallerini gerçekleştirmek için söz veriyorum anne.

peki,ya seni hayal kırıklığına uğratacak bir şey yaparsam?
ayakkabılarımı bağlamayı bir türlü beceremezsem örneğin ya da
matematiğe aklım yatmazsa hiç...oyun oynarken akşam olduğunu
anlayamaz,hep geç kalırsam eve...kola içmeden köftelerimi bitirmezsem
inat edip,ya senin hiç hoşlanmadığın o kızla evcilik oynamayı istersem
hep...evleniverirsem bir gün pat diye hiç habersiz,ya da yurt dışında
okumak için ısrar eder,senden uzaklaşmaya kalkarsam...çok üzülürsün
değil mi?

seni hayal kırıklığına uğratıp üzmemek için çok uğraşacağıma söz veriyorum,anne.

beni ne olursa olsun sevcek misin anne?
her tülü kötü şeyden koruyabilecek misin?
yanında olmadığım zamanlarda nasıl davranmam gerektiğini öğretebilecek misin?

beni koruyamadığın kadar büyük tehlikelerin neler olduğunu öğretip kendi kendimi koruyabilmem için hazırlayacak mısın?

senden daha çok sevebilecek kimseyi bulamayacağım halde,beni sevecek ve
anlayacak birini nasıl aramam gerektiğini anlatacak mısın?

bana yapacaklarım,yapamayacaklarım ve yapmak istediklerim konusunda sonsuz destek verecek misin?

kimsenin inanıp arkamda olmayacağı fikirlerim olsa bile,sen bana inanıp
istediğim her şeyi yapabileceğime beni inandırabilecek misin?

saklanmak istediğimde,kimseyi görmek istemediğimde,uzaklaşıp kendimi
dinlemek istediğimde yanına sığınmak istediğim tek liman olabilecek
misin?

anne,beni ne olursa olsun sevebilecek misin?

ben mi?

ben seni hep seveceğime söz veriyorum,anne!

1 yorum:

  1. canım ben geldim.
    inşallah bebeğinle mutlu olursun
    çook güzel duygular paylaşmışsın.
    bana da beklerim.
    :)))))))

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...