30 Kasım 2012 Cuma

80'ler ve 90'larda çocuk olmak

Geçenlerde İnternette ilkokulda kullandığımız kokulu silgilerden gördüm.Birden okul anılarım canlandı.Güzeldi o günler sonra nette bir sürü resim daha gördüm.Sizlerle paylaşmak istedim
Eski günlere özlem duyduğumuz şu günlerde çocukluğumuza dönüp güzel hatıralarımız canlansın istedim.
80'ler ve 90'larda çocuk olmak bence şunlar demek;



                                                           Siyah Önlük giymek ,

                                     O güzel araba resimler çıkan turbo sakızları alıp çiğnemek,

                                                   Süper baba seyretmek,
Adını tam hatırlayamadım siz hatırlarsınız belki;

                                                    -Taso oynamak.
Eti puf yemek,


                                             Kara şimşek seyretmek
Ninja turtles seyretmek,

Çokomel yemek,

                                                     Solo test oynamak,


                                                  Bilye oynamak,
                                               Ankesörlü telefonlarda jetonla konuşmak,
   On yüzbin baloncuk yuttum gazoz reklamı


Voltran voltran voltran izlemek,

  Adile Naşit uykudan önce seyretmek,

                                     Leblebi tozu yemek,

                                           Trt'nin kapanış ve açılış ekranını görmek,

Dallas dizisi seyretmek, 

                                        -Adam olacak çocuk 7'den 70'e nin izlenmesi.
Çatıda olan ve sürekli oynanan antenle tv seyretmek

-Star TV'deki Turnike'yi Parliement Pazar Gecesi sinemasini izlemek,


                                                              -He-man izlemek.
Hey corc dinlemek,

                                                -Siyah-Beyaz televizyonu görmüş olmak,
                                        Arkadaşlarımıza hatıra defterine yazdırmak,
                                                                Altın kızlar izlemek ,

Dantelden yakalar takmak,
                                              Calimero ( ama haksızlık bu) izlemek,

                                           İş bankasında kumbaralarında para biriktirmek,
                                                      Capri sun içip sonra patlatmak,
                                                         -Tipi tip çiğnemek,

                                              İlkokulda seri bir şekilde cin ali okumak,
Yeşilli pembeli güzel  kokulu silgiler kullanmak
Kücük paketlderdeki renkli kolonyalardan almak,

    Annemizin merdaneli çamaşır makinasında çamaşır yıkamasını izlemek,

                                                             volkmande kaset  dinlemek,
                                     Altın renginde ambalajlı çikolatalardan yemek,
                              -Voltran, he-man ,heidi şeker kız ,denver ninja turtles clementine izlemek.
                                          Pembo çiğnemek,


                                              Kaset dinlemek ve kayıt yapmak ,
Tititip içinden çıkan karikatürleri okumak,

Portatif teyplerde kaset radyo dinlemek,

                                                 -Video kaset kiralamak.

Resimler netten alıntıdır.

30 yorum:

  1. Ne güzel oldu bunları topluca tekrardan görmek :))
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım dimi anılarımız canlanıyor:)

      Sil
  2. Dikkat ettimde hepsi somut,elimizle hissederek yaşadık bizler,ama şimdiki zaman teknoloi,sanal,soyut:(
    çocuklarımız bunlardan mahrum büyüyecek değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım onlar daha sanal bir dünyada yaşayacak kimi şeyler var hala ama birçoğundan mahrum büyüyecekler

      Sil
  3. Çok iyi oldu bu post çocukluğumu hatırlattı bana,bizim çocukluğumuz farklıydı ,şimdi ise çocuklar sürekli yenilenen teknolojiyle büyüyorlar ve çok şanslılar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim çocukluğumuz farklıydı bana göre çok güzeldi.Bir bakıma şanslı bir bakıma değiller :)
      sağol sevgiler derya.

      Sil
    2. Kesinlikle bizim çocukluğumuz çok güzeldi.Şanslılar dememde anneler babalar daha bilinçli zeka geliştirici oyunlar faaliyetler yapıyoruz.Ama bizde evcilik oynardık çocukluğumuzda ,biz Ada ile evcilikte oynuyoruz bende çok eğleniyorum çocukluğumu hatırlıyorum:)

      Sil
  4. Harika, ben de yapmıştım böyle bir post :) Yaparken de çok zevk almıştım, şimdi bunlara bakarken de aynı şeyleri hissettim :)
    teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ciddenmi ne güzel hepimizde bir özlem var sanırım.Aynen bende çok zevk aldım:)Yine aynı duyguları hissetmene sevindim esen
      Sevgiler derya:)

      Sil
  5. Ben 60'larda çocuktum:)))ne televizyon vardı, ne bir şey:)))ama bunlardan çoğunu ben de izledim:)Kara Şimşek'i hiç kaçırmazdım:)müziği hala kulağımda:)Altın Kızlar'ı da çok severdim, o telefon jetonlarından da az kullanmadık..benim çocukluğumdaki sakızlardan artist resimleri çıkardı:)Türkan Şoray,Filiz Akın,Fatma Girik..hey gidi günler..
    hoş oluyor böyle anılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın ne güzel hoş anıları canlanıyor değilmi?Aynen hey gidi günler heyy diyor insan:)
      sevgiler derya

      Sil
  6. Canım yaaaa, harikasın. Her biri için bile yazacak o kadar çok hatıram varki. Bu arada çizgi kahramanın adı, Bay Meraklı :)))
    Çok hoştu.
    Hatıra defterleri de ne çok kullanılırdı:))
    Sepet sepet yumurta
    Sakın beni unutma
    Unutursan küserim
    Sonunu hatırlamadım yahu:))))
    Neyse işte bunlar vardı gerçekten.
    Çocukluğuma gittim canım. Süper oldu gerçekten. Teşekkürler:))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım ya ben hatırlayamadım bay meraklıyı.
      Hatıra defteri aynen öyle maniler vardı birde herkes yazarken birbirinden kopya ederdi
      Rica ederim ne güzel sevindim seninde anılarını canlandırdığıma:)
      sevgiler .derya

      Sil
  7. Ne kadar guzel bir paylasim olmus bu boyle..eski yillara goturdunuz benide..neler dusunmedim neler..hem guzel hem huzunlu...tesekkur ediyorum bizlere hatirlattigin icin o zamanlari..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim beğenmen hoşuma gitti.Ben hatırladıkça mutlu oldum sizlerlede paylaşmak istedim
      sevgiler.derya

      Sil
  8. Ayy harika hepsini gülerek hatırladım akşam akşam mutlu oldumm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu olmana çok sevindim ebrucum
      sevgiler .derya

      Sil
  9. 36 yaşında biri olarak bunların hepsi hatıramda..çok güzel paylaşım olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende 35 yaşındayım benimde hepsi dün gibi.rica ederim beğenmenize sevindim
      Sevgiler.derya

      Sil
  10. Çok teşekkür ederim ne kadar bir paylaşım oldu.
    Eskiden herşey saf ve güzeldi. Nerdeee o eski günlerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim arkadaşım
      Aynen insan baktıkça hey gidi günler hey diyesi geliyor dimi
      Beğenmene sevindim
      sevgiler.derya

      Sil
  11. Çok özel bir post olmuş arkadaşım emeğine sağlık keşke çocuklarıımızda bu güzelliklerle büyüse sanalla yetinmeseler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim canım.Aynen keşke dimi keşke çocuklarımızda bizim gibi ortamlarada yetişselerdi.ahh ahh
      sevgiler .derya

      Sil
  12. hala çokomel yiyorum, eti puf da ;)))

    ama bak pemboyu unutmuştum

    teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pembo unutulurmu yonca bak hatırladın işte sende:)
      sevgiler.

      Sil
  13. 26 yaşımda olmama rağmen bunlar benim için de nostalji :)
    Yalnız biz hakikaten son "gerçek çocuk" nesliymişiz sanırım.
    Bunlar o kadar naif şeyler ki...
    Şimdi herşey sanal ortamda ne yazık ki, çocuklar dışarı çıkmıyor, evde ya pc başındalar ya da ipad/iphone...

    Bu arada Bizimkiler dizisinin bitiş müziği bizim evde kardeşimle benim için ölüm marşından farksızdı. Çünkü o müzikten sonra annem bizi yatağa yollardı zorla :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım ya benim oğlum 5,5 yaşında daha şimdiden sanal dünyanın içinde.
      pazar günleri dimi aynen ya.Birde banyo akşamıydı :)

      Sil
  14. ınanmıyorum o kolonyaları hatrladımmm bırdeee sulugoz sakız ve suoer babayı..ya kola kapaklarından canta susu yapılmayı hatrladınız mı pekı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yokya onu hatırlayamadım canım oda güzelmiş.
      güzel anılardı güzel dimi
      sevgiler

      Sil
  15. çocukluğunuza veya gençliğinize nostaljik bir zaman tüneli ;

    https://www.facebook.com/Ba%C4%9Flarba%C5%9F%C4%B1-%C3%9Csk%C3%BCdar-288635287909375/

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...